parliament

četvrtak, 30.03.2006.

FUNK

U pocetku je bila rijec. Funk, ta prljava, smrdljiva rijec. Ako se vratim u proslost i pokusam odgonetnuti kad sam je prvi put cuo, prvo mi pada na pamet Talking Heads i "Take me to the River", kad je vjerojatno svakoj zurnalistickoj shushi bilo jasno sa kojeg izvora pije ovaj bend ili je to mozda bilo vezano uz Gang of Four ili banalne Haircut 100 ili pak Strech i "Why did you do it". Vise se ne mogu tocno sjetiti. Znam samo da je moja inficiranost funkom, neka cudna groznica, koja me vec par desetljeca trese i ne popusta. Mozda i moj najozbiljniji diseas. Tvorac ovog muzickog zanra je Mr. Dynamite, James Brown koji je imao ludu srecu da upozna glazbenike poput Pee Wee Ellisa, Fred Wesleya i Maceo Parkera koji su u potpunosti skuzili u cemu je fol. "This Funk smell baaad!" je recenica kojom bi Brown pohvalio svoje muzicare. Drugi jednako veliki glazbeni revolucionar je George Clinton, koji je tvorac P-funka (gdje se ovo p najcesce prevodi kao pure) i nesto kao funkerski Karl Marx. Kad je na stageu Clinton dobro raspolozen, reci ce vam: "Hej man smell my finger!"
Moto ovog mog posta bi bio sastaviti neku listu meni najdrazih funk albuma, bez da ta lista posjeduje pretencioznost liste najboljih ploca ili slicno. Ovo bi bila vise mala preporuka za ljude koji sa funkom nisu bas u bliskim odnosima, a otvoreni su za nove stvari, voljeli bi svasta probati u zivotu i vole sve sto vole mladi. Uz tekst nudim i nekoliko mp3 komprimiranih zvucnih primjera (iako se ovo kosi sa mojom audio estetikom, ali kad je funk u pitanju pravila ne postoje), tako da si oni koje ovo zanima mogu za svoje mp3 plejere sastaviti jednu slatku malu funky kompilaciju. Svaku mptricu sam markirao rednim brojem, tako da se moze posloziti redoslijedom koji sam zamislio prilikom sastavljanja mikstejpa (naravno to nista ne znaci). Free your mind and your ass will follow!




The Funky 16 Corners je jedna od najboljih funky kompilacija ikad sastavljenih. Tvorac kompilacija je Cut Chemist, turntablist i clan rap-benda Jurrasic 5, kojemu je bila dostupna arhiva funky singlova malih i nepoznatih izvodjaca rare funka. Prava riznica rare groova, sirovog i intenzivnog funka.
The Highlighters Band the funky 16 cornersl

Innervisions je najfunkicniji album Stevie Wondera i mozda jedan od najboljih soul-funky albuma uopce. Ako netkom nije jasno zasto je Stevo jedan od najvecih glazbenih genija, krajnje je vrijeme da poslusa ovaj savrseni album.
Higher Ground-Stevie Wonder

Funky Good Time: The Anthology, najbolji snimici J.B.´s, legendarnog James Brownovog prateceg benda sabrani na jednom mjestu. O ovom albumu sam pisao u jednom od svojih prvih postova na ovom blogu. Fred Wesley je jednom prilikom o svom radu sa J. Brownom rekao sljedece: It´s been my experience that whoever you put in front of James Brown becomes a great band.
J.B.´s-Gimme Some More

The Best of Kool & the Gang 1969-1976; jos jedna izvrsna kompilacija, ovaj put ranih Kool & the Gang. Dakle prije nego su ovi uplivali u vode komercijalnog disco-funka. Jazz-funk, fantasticna puhacka i ritam sekcija, gitarski groove i zvukovi perkusija razbacani po svemiru.
Kool & The Gang-NT


The Payback; svaka nota sto je James Brown snimio sezdesetih i sedamdesetih godina je esencijalna. Nitko prije i poslije Browna nije u tolikoj mjeri pomjerio pop-glazbu i snimio Himalaje odlicne glazbe. Tesko je izabrati i sugrirati nekome sto je najbolje od Browna. Za pocetak mozda nije lose poslusati ovaj soundtrack koju je Brown napravio za blaxploitation film "Hell Up In Harlem" Larry Cohena. Ustvari, ovo je vise za naprednije Brown slusace, ali ko ga jebe.
James Brown-The Payback

Earth, Wind & Fire je prvi album ovog klasicnog funk-banda, koji je u osamdesetim godinama slicno Kool & The Gang bio vise fiksiran na disco publiku. Na ovom, njihovom prvom, albumu je prisutan utjecaj afrobeat ritmova i sirovog funk zvuka. Najbolja stvar sa albuma je izvrsni instrumental "Bad Tune".

Tear the Roof Off 1974-1980 je zbirka najboljih stvari s jedne i studijskih jamova koji nisu zabiljezeni na oficijelnim izdanjima s druge strane, jednog od najboljih funk bendova svih vremena. Rijec je o ljudima po kojima je i moj blog dobio ime, naime Parliament. Za razliku od svog brata blizanca, Funkadelica, koji je bio buntovniji i divlji groove kalemio sa glazbom koja je nastala pod utjecajem Jimi Hendrixa i MC5, Parliament je mastoviti djecak, opcinjen svemirom, ludom zabavom, a u dubini duse revolucionar koji ce bijelu kucu obojiti u boju cokolade, a za ministra “of fine art” postaviti Stevia Wondera.
Parliament-Up For The Down Stroke

Express Yourself: The Best of Charles Wright; Charles Wright je tvorac soulfunk killera "Express Yourself" koji je ujedno i jedna od najsempliranija kompozicija svih vremena. Izvrstan prateci Watts 103rd Street Band sa legendarnim bubnjarom James Gadsonom.

What Is Hip – Anthology; Tower of Power je jedan od najvecih funk-bendova sa izvrsnom puhackom sekcijom i izvrsnim hobotnicarom David Garibaldijem na bubnjevima. Jos jedna riznica smpleova i breakova za hip-hop pokoljenja.
Tower of Power-Soul Vaccination

The Essential Sly & The Family Stone; posto je kao i u slucaju Jamesa Browna gotovo nemoguce izdvojiti najbolji album Sly Stonea, jer su svi esencijalni, za pocetak je najbolje nabaviti ovu izvrsnu kompilaciju na cd-u, na kojoj se nalaze svi klasici u novom remasteriziranom izdanju.
Sly and The Family Stone-Family Affair

Funkify Your Life: The Meters Anthology; The Meters su najbolji primjer kako se je funk razvijao. Od stripped-down zvuka u kojem dominiraju Arthur Nevilleove orgulje pa do progresivnog funka druge polovine 70-ih godina koji je obiljezio puniji sinusni zvuk.
The Meters-Jungle Man

Fencewalk: The Anthology; Mandrill je bio posebna funk velicina u 70-im godinama, iako danas vec potpuno zaboravljen. Ova kompilacija dancefloor grooveova je savrsena prilika za upoznavanje jednog od funk klasika.
Mandrill-Fancewalk

Survival Of The Fittest; The Headhunters su bili Herbie Hancockov prateci bend u sedamdesetim godinama. Sastavljen od nekolicine izvrsnih jazz-funk session glazbenika. Njihov prvi album bez Herbieja je ujedni i najbolji. Paul Jackson, Mike Clark i Bennie Maupin su snimili album sa izvrsnim hard dancefloor funk stvarima. Najpoznatija stvar je "God Make Me Funky".

Funk Inc. Funk Inc. je bend sastavljen od glazbenika koji su povremeno svirali i sa James Brownom. Bili su mali bend koji svira klasicni old school jazz-funk. Wah-wah gitare, saksofon, Hammond orgulje. Izvrsni, prestizni instrumentalni funk.

Pickin' Up the Pieces: The Best of Average White Band (1974-1980); Average White Band dolaze iz Skotske i jedan su od najboljih bjelackih funk bendova svih vremena. Za sve one koji tvrde da AWB zbog boje svoje koze nisu dovoljno funky, neka poslusaju "Pick Up The Pieces" i sve ce im se samo kasti.
AWB-Pick Up The Pieces

Golden Classics Sir Joe Quaterman & Free Soul je jedini album od ovog genijalnog funkera koji se moze nabaviti. Ovo je zbirka singlova koje je u orginalnom obliku gotovo nemoguce naci. Sir Joe drzi svoju ulicnu funky propovijed pracen prljavim staccato ritmom Free Soul benda.
Sir Joe Quaterman & Free Soul- (I Got) So Much Trouble In My Mind

Headless Heroes of the Apocalypse; Eugen McDanielsov klasicni jazz-funk album snimljen 1970., godine. Jos jedan od funky umjetnika kojeg su hip-hoper nemilosrdno pokrali. Netko je za ovo napisao: Fantastic weird, intense, mad funk.

Evolution: The Polydor Anthology; Roy Ayers jedan od najutjecajnijih glazbenika 70-ih kad je rijec o jazz, funk i fusion sceni. Do njegovih originalnih ploca je tesko doci, tako da ovakve kompilacije opravdavaju svoje postojanje. Biblija za sve acid jazzere i remixere.
Roy Ayers-Everybody Loves The Sunshine

One Nation Under The Groove od Funkadelic je jos jedan esencijalni funk album. George Clinton u najboljoj formi. Moj najdrazi bend svih vremena. U svojoj funkcyclopediji George Clinton definira funk kao: "Used to be a bad word. Irre-ducible essential pulse, life force, hyperventilatin' Groove. Not only moves, it can re-move; will sit and sit and never go sour. "If you got Funk, you got style", a p-funk: "Pure, uncut Funk, the Bomb; also Parliament-Funkadelic".
Funkadelic-One Nation Under A Groove

Za kraj smisao Clintonove Pinocchio Theory je sadrzan u rijecima: "If you fake the Funk, your nose will grow."

30.03.2006. u 12:54 • 3 KomentaraPrint#

srijeda, 22.03.2006.

Muskarčine ne plešu

I don´t know that I have any objection to dancing. I just don´t do it. Sort of like sucking other men´s dicks. I donn´t feel that there is anything wrong with it, but doesn´t appeal to me.

Steve Albini


Ako je vjerovati Jeremy Gilbertu i Ewanu Pearsonu, koji su autori knjige: "Dance Music, Culture and the Politics of Sound" nastanak disco glazbe se veze za crnu njujorsku gay scenu sa samog pocetka sedamdesetih godina. Neredima uprilicenim poslije upada policije u gay bar Stonewall Inn, 1969. godine, gay populacija New Yorka, kao posljednja manjinska zajednica inspirirana pokretom za gradjanska prava, zauzima militantni stav i pridruzuje se revoluciji manjina sezdesetih godina, otkriva siroj zajednici da homoseksualci postoje, da su spremni da se bore za svoja prava i da raspolazu resursima koji se uveliko razvijaju u razgranatu mrezu podzemne kulture. Disco, kao glazba za tijelo biva u samom nastanku kaznjen ingoriranjem od strane rock-prakticara i teoreticara. Izjave kako to nije glazba i kako to moze svatko, do danas su u opticaju i nisu daleko od istine. Tehnicki problem pustanja glazbe u discu, npr. motownovskih trominutnih radio-hitova, rjesava se koristenjem dva gramofona i dva primjerka iste ploce, gdje se odabrani dijelovi kombiniraju kako bi se dobila produzena verzija kompozicije. Konacno rjesenje je singl od 12 incha (EP-extended play), koji je prvi upotrijebio Tom Moulton (tako sto kod rezaca acetata nije bilo praznih diskova od 7 incha). On je otkrio da, osim sto rjesava problem duzine i prostora za nekoliko remixa na istoj ploci, ovaj 12-inchni format vecim razmakom izmedju brazdi, omogucuje vecu dubinu rezanja koja je u stanju da ponese ozbiljnu kolicinu bassa, najtjelesnijeg dijela frekvencijskog opsega, cime se klupska kultura definitivno odvaja od motown radijskog zvuka u kojeme dominirajusrednje frekvencije. Dakle, Tom Moulton je prvi DJ koji ce steci imeremiksima radjenim za potrebe kluba i napraviti prvi album umixan po ugledu na DJ set (Gloria Gaynor).
Prvi covjek koji je upotrijebio dvije iste ploce da bi sa gramofona vise puta ponavljao omiljeni break bio je Kool DJ Herc. On je sa Jamajke dosao u New York 1967. godine jos kao tinejdzer i po ugledu na jamajkanski sound system postavio temelje onoga sto ce u osamdesetim izrasti u hip-hop kulturu. Sa Jamajke je donio toasting, obicaj da DJ komunicira sa publikom preko onoga sto se pusta sa gramofona, inspiriran vec izumrlim slicnim obicajima na americkom R&B radiju. Glazba koju je je Kool Dj Herc obicno imao u torbi:
-James Brown-Give It Up Or Turnit A Loose
-The Isley Brothers-Get Into Something
-Booker T. & The M.G.´s-Melting Pot
-Baby Huey-Listen To Me
-Dennis Coffey & The Detroit Guitar Band-Scorpio
-The jimmy Castor Bunch-It´s Just Began
-Incredible Bongo Band-Apache
-The Jacksons 5-Hum Along And Dance
-Rhythm Heritage-Theme From S.W.A.T...



ps.
O sjajnom Donald Fagenovom (50% Steely Dan) novom albumu pisao sam na bestseleru.

22.03.2006. u 10:15 • 4 KomentaraPrint#

subota, 11.03.2006.

Antidot

"And when they clean the street/ I'll be the only shit that's left behind."
Ovo su mi najdrazi Elliott Smithovi stihovi.
"Either/Or" je kljucno pitanje u Kierkegaardovom "Dnevniku zavodnika", a tako se i zove kljucni Smithov album. I dok je Kierkegaard trazeci odgovor ostao bez svoje najvece ljubavi, Smith je ostao bez zivota. To sve nam opet ne objasnjava kako netko uopce moze uzeti noz i isjeci se njime.
U sljedecoj sceni vidim taksistu Travis Bicklea, kako sjedi pred svojim crno-bijelim televizorom na kojem se prikazuje scena u kojoj neki ljudi plesu. Travis ce svu svoju buku, bijes i gadjenje iskaliti na televizoru. Ono sto scenu cini zaista brutalnom je glazba: "Late For The Sky", samo nekoliko taktova. Glazba koja je u sedamdesetim bila pojam senzibiliteta koji se oslikavao u blistavim plavim ocima Jackson Brownea. Martin Scorsese je u "Taxi Driveru" unistio sve sto se unistiti dalo, ali za ovu scenu nije uzeo glazbu svojih prijatelja: Bob Dylana i Robbie Robertsona, nego Brownea cija je Kalifornija najudaljenije mjesto na svijetu od Scorseseovog New Yorka. Melankolija i njeznost "Late For The Sky" djeluje kao antidot za Trevisovu agresiju. Najcudnija uloga koju je zivot dodijelio Browneu je ona da utjesi Nico kad je ovu Lou Reed napustio. Zamislite scenu u kojoj drogiranu i profuknjalu Nico u svom narucju drzi lijepi jedva punoljetni preplanuli momak iz Kalifornije. Kasnije ce i Jacksonu sve dopizditi, pa ce onako strasno izmarisati Darryl Hannah.
A ja cu si sad kao antodot pustiti "Late For The Sky".

11.03.2006. u 12:06 • 9 KomentaraPrint#

subota, 04.03.2006.

Da, to sam ja

Sakib je sluzio vojsku u Sloveniji za vrijeme kratkog rata, a to je za njega bilo prilicno traumaticno iskustvo. Kad se je rat prosirio na ostale dijelove bivse drzave otisao je u Njemacku. U Njemackoj je otkrio da je zarobljen u svom muskom tijelu. Dvije godine je isao na hormonalnu terapiju, narasle su mu sise. Od brade zeleno lice je prekrivao debelim slojem pudera. Izgledao je kao zena. Vec su bili napravljeni i termini za transseksualnu operaciju. Kada je njegov otac saznao za probleme svoga sina, dosao je po njega, vratio ga u Bosnu i pokusao od Sakiba ponovno napraviti covjeka. Posto je otac bio lijecnik, zapoceo je nad Sakibom provoditi testosteronsku terapiju i voditi ga najboljim bosanskim neuropsihijatrima. Sakib je osisao svoju lijepu dugu kosu i poceo ubrzo, manje-vise, liciti na mladica. Posljednja vijest koju imam je da je Sakib ponovno dosao u Njemacku i da studira medicinu. Da li se u medjuvremenu opet osjeca vise kao Sakiba nije mi poznato.
Michaela Linder je nekad bio gradonacelnik opcine Quellendorf u Saksenanhaltu i otac dvoje djece.1998. je otkrio zensku stranu u sebi, obukao zeninu odjecu i stavio make up, postao nepozeljan u opcini i morao se bez obitelji preseliti u Berlin. Izmedju izbora da promjeni spol i bude odstranjen iz drustva ili da ne uradi nista i otudji se od samog sebe, odabrao je prvu varijantu.
U Njemackoj se transseksualci, nakon zapocetih terapija, moraju oblaciti, ponasati i u javnosti predstavljati kao zene, nakon cega psihoterapeut moze potvrditi svrsishodnost promjene spola. Osim niza visokorizicnih operacija, transseksualci su citav zivot podvrgnuti hormonalnim terapijama koje osim opcih zdravstvenih rizika nose i opasnost po psihicko zdravlje pacijenta. U praksi se pokazalo da muskarci koji postaju zene imaju manje psihickih i integracijskih problema nego transseksualke. Zene, pa i one koje se osjecaju muskarcima, imaju veliku kolicinu estrogena u svom tijelu koji diktira njihovu tipicnu zensku stranu. Nakon veoma komplicirane operacije promjene spola (gdje se najcesce uzima komad nadkoljenicnog misica za umjetni penis) imaja veoma cesto probleme da se kao muskarci integriraju u drustvo i da konflikte u koje upadaju rjesavaju poput muskaraca. U Minhenu nije rijetka vijest da se transseksualka bacila sa olimpijskog tornja ili da je kao psihicki rastrojena osoba zavrsila u nekoj od psihijatrijskih ustanova. Hrabrost i snaga ljudi koji su spremni promijeniti spol, suociti se sa rizicima, stati pred ljude i reci: “Da, to sam ja i nije me briga sto mislite o meni”, je u svakom slucaju za divljenje.



Antony (And The Johnsons):
"My lady´s story is one of annihilation/
My lady´s story is one of breastamputation"

04.03.2006. u 23:07 • 1 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>